دندانپزشک Options

Wiki Article

کامپوزیت رزین‌هایی که با نور سخت می‌شوند حاوی یک ماده هستند که با نور فعال می‌شود (به عنوان مثال کامفوروینون) و نیز یک شتاب‌دهنده واکنش که انجام آن و سرعت آن را کنترل می‌کند. فعال‌کننده موجود در کامپوزیت که با نور فعال شده‌است اتیل-آمینو اتیل متاکریلات (آمین) یا دیکتون است.

کامپوزیت دندان یکی از پرتقاضاترین خدمات دندانپزشکی به‌خصوص در حوزه‌ی زیبایی است که به خاطر مقرون‌به‌صرفه و سریع‌بودن طرفداران زیادی دارد. در این روش از متریال‌های به‌خصوصی استفاده می‌شود. این متریال ترکیبی از مواد پلاستیکی، شیشه‌ای و رزین است که می‌توان به‌راحتی فرم بگیرد و رنگ شود. علا.ه بر این قراردادن این روکش‌ها بر روی دندان نسبتا آسان و سریع است. این ویژگی‌ها، کامپوزیت را به یک گزینه مناسب برای ترمیم مشکلات جزئی دندان مانند شکستگی، پرکردن حفره دندان، برطرف‌کردن لکه و زردی، رفع کجی و نامرتبی دندان و فاصله‌ی بین دندان‌ها تبدیل می‌کند.

دندان‌های مصنوعی ارزان‌تر هستند و به راحتی در داخل دهان جابجا شده و برای شستشو از دهان خارج می‌شود. البته این پروتزها در تجربه غذا خوردن و احساس طعم آن تأثیر منفی دارند. افرادی که از بریج دندانی یا همان پل دندانی استفاده می‌کنند، نیاز به وجود دندان طبیعی محکم به عنوان سیستم پشتیبان در کنار دندان‌های آسیب دیده دارند.

کمک مالی ظاهر ایجاد حساب ورود ابزارهای شخصی ایجاد حساب

بعد از کاشت دندان باید توسط متخصص جراحی فک و دهان هر ۶ ماه یکبار برای معاینه و بررسی وضعیت ایمپلنت مورد معاینه قرار بگیرید.

در حقیقت و بدون اغراق جناب دکتر سجودی از زمره متخصصان حرفه ای است که سالها فعالیت درخشان نشان از موفقیت ایشان در حوزه دندانپزشکی زیبائی و ایمپلنت دندان است.

همچنین برای اصلاح نامرتبی دندان با کامپوزیت یا بستن فاصله بین دندان‌ها با کامپوزیت، باید به‌شدت این ناهنجاری‌ها توجه کرد. در صورت شدید بودن این مشکلات، ارتودنسی گزینه بهتری است.

در ابتدا، ترمیم کننده‌های کامپوزیتی رزین در دندانپزشکی به علت مقاومت فشاری ضعیف، بسیار شکننده بودند.

جنس ایمپلنت دندان یکی دیگر از عوامل مهم در طول عمر ایمپلنت است. اجزای ایمپلنت باید از مواد با کیفیت ساخته شده باشد تا مقاومت آن در دهان بیشتر باشد.

جراحی ایمپلنت دندان با لیزر گزینه بهتر و با آسیب کمتر به بافت نرم و سخت در انجام این عمل توسط دندانپزشک است .

کیفیت، مقدار و محل استخوان: در صورتی که عرض و ارتفاع استخوان در محلی که قرار می گیرد کافی باشد، نیازی به هزینه اضافی نیست اما در صورتی که استخوان دچار تحلیل شده باشد و یا شکل و اندازه آن کافی نباشد نیاز به پیوند استخوان خواهد بود. این مسئله میتواند هزینه درمان را افزایش دهد.

برای انجام کامپوزیت دندان چندین مرحله اساسی باید طی شود. در اولین قدم برای انجام این کار دندان‌ها باید آماده شوند. آماده‌کردن آنها شامل رفع مشکلات مختلف دندان‌ها مانند ترمیم دندان‌های جرم‌گرفته، درمان عفونت‌های دندان و عفونت لثه و غیره می‌شود. درمان دندان‌درد قبل از انجام کامپوزیت بسیار ضروری است.

بعد از کاشت ایمپلنت دندان بیمار نباید تا یک ماه بعد از عمل جراحی غذا را از طرف ایمپلنت شده میل کند. خوردن مواد ایمپلنت غذایی سخت مانند آجیل موجب کاهش طول عمر ایمپلنت خواهد شد.

۱ مکانیزم‌های سخت شدن رزین کامپوزیت ۸.۲ طبقه‌بندی کامپوزیت رزینبر اساس ویژگی‌های مصرفی ۹ کامپوزیت‌های غیرآماده دندانی ۱۰ طول عمر و عملکرد بالینی تغییر وضعیت زیربخش‌های طول عمر و عملکرد بالینی ۱۰.۱ کامپوزیت آماده مصرف در مقابل آمالگام ۱۱ منابع تغییر وضعیت فهرست محتویات کامپوزیت‌های دندانی

Report this wiki page